الکتروموتور چینی کایجیلی که توان تبدیل انواع انرژی را به یکدیگر دارد!

ژنراتورها انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند، در حالی که الکتروموتور چینی کایجیلی انرژی الکتریکی را به چرخش و انواع مختلف انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.

موتورها و ژنراتورها با وجود وظایف متضاد خود، از نظر طراحی و عملکرد مشترکات زیادی دارند.

در حقیقت، تنها چیزی که لازم است یک آزمایش ساده با دو موتور مدل همراه با هم است تا نشان دهد که یک موتور الکتریکی ممکن است به عنوان یک ژنراتور نیز عمل کند.

این دو نوع ماشین به طور سنتی به دلیل روش متمایز استفاده از آنها به طور مستقل طراحی شده اند.

موتورهای الکتریکی نیروی مکانیکی چرخشی را در آرمیچر واقع بر روی روتور یا استاتور در اطراف شفت با استفاده از جریان الکتریکی برای تولید میدان‌های مغناطیسی دوار ایجاد می‌کنند.

برای تبدیل انرژی الکتریکی به انفجارهای شدید نیرو و تولید درجات دینامیکی از سرعت یا قدرت، طرح‌های موتورهای متعددی از همان فرض اولیه استفاده می‌کنند.

موتورهای الکتریکی در طرح های مختلف با ویژگی های عملکردی و ایمنی متفاوت هستند، اما ممکن است به دو نوع تقسیم شوند: جریان متناوب و جریان مستقیم.

در حالی که منبع تغذیه قابل توجه ترین تمایز بین این دو نوع موتور است، هر کدام مجموعه ای از ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

موتورهای AC می‌توانند تجهیزات پیچیده‌تر و ظریف‌تری را هدایت کنند، در حالی که موتورهای DC معمولاً برای تأمین انرژی تجهیزات بزرگ‌تری استفاده می‌شوند که نیاز به نگهداری و کنترل کمتری دارند.

از آنجایی که موتورهای AC می توانند گشتاور بیشتری تولید کنند، بسیاری از صنعتگران معتقدند که آنها از موتورهای DC قدرتمندتر هستند.

جریان متناوب توسط موتور AC به نیروی مکانیکی تبدیل می شود. موتورهای القایی، موتورهای سنکرون و موتورهای خطی سه نوع موتور هستند.

موتورهای AC بیشترین استفاده را در تجارت دارند زیرا مزایای مختلفی را ارائه می دهند:

ساخت آنها ساده است.
به دلیل مصرف کمتر در راه اندازی، مقرون به صرفه تر هستند.
آنها همچنین مستحکم تر هستند و بنابراین به طور کلی طول عمر بیشتری دارند.
نیاز به نگهداری کمی دارند.
ساخت آنها ساده است.