دانش آموزی همکلاسی خود را با اسباب بازی تفنگ یوزی گروگان گرفت!

این بحثی است که مدتی است ادامه داشته است. آیا دادن اسباب بازی تفنگ یوزی به کودک باعث پرخاشگری می‌شود؟ آیا فروش سلاح اسباب بازی باید متوقف شود؟ در اینجا برداشت ما است.

در ژانویه امسال، یک دانش آموز 18 ساله مدیر مدرسه ای در گرگان را به ضرب گلوله کشت. این نوجوان پس از اینکه در مقابل همکلاسی هایش به او توهین کرد، می خواست انتقام بگیرد.

چند سال پیش یک کودک 15 ساله در حین بازی با اسلحه پدرش به طور تصادفی با شلیک گلوله جان خود را از دست داد.اسباب بازی از آنجایی که تیراندازی و خشونت با اسلحه هر روز به تیتر اخبار تبدیل می شود، برخی از والدین می خواهند از خرید اسلحه اسباب بازی برای فرزندان خود دوری کنند.

هند شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از اسلحه بوده است که در آن جوانان درگیر بوده اند. ایالات متحده نیز در تلاش است تا فرهنگ اسلحه خود را تنظیم کند و طبق یافته‌های edweek.org که یک پورتال پیشرو آمریکایی برای اخبار و اطلاعات آموزشی K-12 است.

بین سال‌های 2018 تا 2020 در مجموع شاهد حدود 62 تیراندازی بوده است. همه اینها باعث شده است که بسیاری از والدین از این که فرزندانشان تظاهر به بازی با اسلحه های تقلبی می کنند ناراحت نباشند.

آنها می ترسند که این امر باعث افزایش تمایل فرزندشان به رفتار خشونت آمیز شود.

من برای خرید یک تفنگ اسباب‌بازی برای دخترم تلاشم را نمی‌کنم، اما اگر برای دخترم یک اسلحه هدیه می‌گرفت، آن را پنهان نمی‌کنم.

دلیلش این است که افکار متفاوتی دارم – گاهی اوقات احساس می‌کنم چرا به فرزندتان نشان ندهید که چیزی به نام تفنگ وجود دارد، این سلاحی است درست مثل تیر و کمان که به نظر می‌رسد والدین با آن مشکلی ندارند.

کودکان از دعواهای خشن وانمود و بازی خود لذت می برند. اما در زمان‌های دیگر تعجب می‌کنم که آیا ما با معرفی خشونت از طریق تفنگ اسباب‌بازی و دادن این پیام به او که اشکالی ندارد، اشتباه می‌کنیم؟»