پودر آویشن کوهی گیاهی کارآمد برای از بین بردن کچلی

به عفونت های باکتریایی و قارچی و تحریکات جزئی کمک می کند و همچنین ممکن است اسپاسم عضلات صاف مانند سرفه را تسکین دهد که این است از عمده خواص پودر آویشن کوهی که حاوی مواد موثر است.

در تولید از روغن آویشن قرمز در عطر استفاده می شود و همچنین در صابون ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و خمیر دندان استفاده می شود.

پودر آویشن کوهی

برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف آویشن به صورت خوراکی، همراه با گیاهان مختلف دیگر، علائم برونشیت مانند سرفه، تب و افزایش تولید خلط را در بزرگسالان، کودکان و نوجوانان بهبود می بخشد.
سرفه را در افراد مبتلا به برونشیت، عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی یا سرماخوردگی کاهش می دهد.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که چسباندن یک پد حاوی روغن آویشن به ناحیه یقه پیراهن، بی‌قراری را در افراد مبتلا به زوال عقل پیشرفته کاهش نمی‌دهد.
شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از روغن اسطوخودوس در ترکیب با اسانس‌های آویشن، رزماری و چوب سدر روی پوست سر باعث بهبود رشد مو در 44 درصد از افراد مبتلا به ریزش مو پس از 7 ماه درمان می‌شود.
اختلالات حرکتی (دیسپراکسی).

به نظر می رسد مصرف روغن آویشن در ترکیب با روغن گل مغربی، روغن ماهی و ویتامین E باعث بهبود اختلالات حرکتی در کودکان مبتلا به دیسپراکسی می شود.

اثرات جانبی
زمانی که آویشن در مقادیر معمولی غذا مصرف شود، احتمالاً بی خطر است و زمانی که آویشن به عنوان دارو برای مدت کوتاهی مصرف شود، احتمالاً بی خطر است و می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش شود.

روغن آویشن وقتی روی پوست مالیده می شود، احتمالاً ایمن است و در برخی افراد، استفاده از روغن روی پوست می تواند باعث تحریک شود و اما اطلاعات کافی برای دانستن اینکه آیا روغن آویشن برای مصرف خوراکی در دوزهای دارویی بی خطر است یا خیر وجود ندارد.

احتیاطات و هشدارهای ویژه:
کودکان: زمانی که آویشن توسط کودکان در مقادیر معمولی غذا مصرف شود، احتمالاً بی خطر است و زمانی که آویشن به عنوان دارو برای مدت کوتاهی مصرف شود، احتمالاً بی خطر است و اطلاعات کافی برای دانستن اینکه آیا روغن آویشن هنگام استفاده روی پوست یا مصرف خوراکی برای کودکان بی خطر است وجود ندارد.