شرکت پسته خندان کرمان توانست بیماری دیابت را ریشه کن کند!

ارائه پسته توسط شرکت پسته خندان کرمان نیز مانند اکثر آجیل ها منبع اسید آمینه ال آرژنین است که در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می شود.

بنابراین، این آجیل های کوچک ممکن است نقش مهمی در ارتقای سلامت رگ های خونی داشته باشند.

یک مطالعه روی 42 نفر که روزانه 1.5 اونس (40 گرم) پسته به مدت 3 ماه مصرف کردند، نشانگر بهبود عملکرد اندوتلیال و سفتی عروق را نشان داد.

یک مطالعه قدیمی دیگر 4 هفته ای روی 32 مرد رژیم غذایی متشکل از 20 درصد کالری پسته مصرف کردند.

پسته

این نشان داد که اتساع عروق وابسته به اندوتلیوم در مقایسه با زمانی که آنها از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می کردند تا 30 درصد بهبود یافت.

جریان خون مناسب برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله عملکرد نعوظ مهم است.

در یک مطالعه، مصرف منظم آجیل، از جمله پسته، با بهبود میل جنسی و عملکرد ارگاسم در مردان مرتبط بود.

پسته علیرغم داشتن محتوای کربوهیدرات بالاتر از اکثر آجیل ها، دارای شاخص گلیسمی پایینی است، به این معنی که باعث افزایش قند خون نمی شود.

شاید تعجب آور نباشد که مطالعات نشان داده اند که خوردن پسته می تواند به افزایش سطح قند خون سالم کمک کند.

یک بررسی از شش مطالعه به این نتیجه رسید که پسته می تواند قند خون ناشتا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و مقاومت به انسولین را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، پیش دیابت یا سندرم متابولیک بهبود بخشد.

در مطالعه دیگری در سال 2014، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پس از خوردن 0.9 اونس (25 گرم) پسته به عنوان میان وعده دو بار در روز به مدت 12 هفته، 9 درصد کاهش قند خون ناشتا را نشان دادند.

پسته علاوه بر فیبر بالا و چربی های سالم، سرشار از آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی است که همگی برای کنترل قند خون مفید هستند.